tisdag 25 mars 2014

Ljus och mörker

Igår hade jag en bra dag. Först var jag på en trevlig lunch med två väninnor på mitt favoritmatställe i Ronneby, därefter tog jag en promenad i den härliga Brunnsparken, och sedan var jag på en mycket inspirerande akvarellmålning, där jag mötte personer som sysslade aktivt med konst och som har gallerier och är med på utställningar. Det kändes som ett lyft, och jag blev lite mindre trött mot vad jag hade varit tidigare.
Sen kväll satte jag mig sedan och läste blogginlägg och kommentarer om de utmärkta artiklarna i SvD om hur ett homosexuellt par blev förföljt efter sin vigsel i en liten kommun i västra Sverige. Kommentarerna om  denna artikel var ytterst osakliga och irrelevanta.
Då kände jag hur mörkret på nytt steg omkring mig.


Kristendomen kan inte bygga på hat! Den bygger på kärlek. Fylls du av hat och fördömanden ska du nog fråga dig vilken väg du går och vems språkrör du är! Hatet tröttar!

Inga kommentarer: