söndag 23 mars 2014

Att leva insvept i hatfullhet

Jag är så trött, så trött. Och jag vet inte vad det är för fel på mig, och det vet inte min läkare heller, säger han. Jag ska motionera, men hur orkar jag dra mig ut?
Kanske är det en mental trötthet. Debattluften är kanske alltför fylld av hat, och hat tröttar. Jag borde stänga av, inte läsa, inte kommentera, utan gå ut i våren och titta på vårblommorna som har kommit upp.
Hur kan man förknippa kristendom med hånfullhet, avståndstagande och utestängningar? Kan det vara en form av evangelisation att bedriva propaganda för nazistliknande åsikter med Bibeln som tillhygge. Då ska vi nog fundera över Bibelns berättigande!
Nu ska jag stänga av och försöka fokusera på skönhet och godhet så att jag på nytt kan förnimma vår Herres närvaro i livet!
Det gäller att välja väg och rätt människor som omger en!







Inga kommentarer: