måndag 29 augusti 2011

Till nätet!

Är du också trött på konstigheter som du får på din e-mail? På mig verkar det som man inte riktigt vet vad man ska sortera bort innan det når mig.

Jag vill inte
gifta mig med en kinesiska, thailändska, ryska eller polska hur tjusig denna än är!
(de tror att jag är man!)

ge några lösenord vad det än gäller

hjälpa någon som har förlorat sin man, sin familj eller annat för att det kommer ett mejl om detta till mig

inte ge mitt bankkonto för en påstådd vinst på flera miljoner. Fast det vore bra om det vore sant!

Tänk att slippa all denna skit i inkorgen!

4 kommentarer:

Hans Odeberg sa...

Låt oss byta!

Jag får dina thailändskor, så skickar jag bystförstoringserbjudandena i utbyte.

nya tant lila sa...

(Skratt!) Jaha, det finns tydligen något som man har sluppit i alla fall!

P-A Jonsson sa...

De spam-mail man får avspeglar vilken typ av nättsidor man besöker och sätter sina "avtryck" på.
Jag får ytterst få spam-mail överhuvudtaget, och aldrig något i den här stilen.

nya tant lila sa...

Det måste vara från domprostens blogg i så fall. Jag besöker mycket få sidor och absolut inget i den stilen. Jag har ingen längtan efter någon thailändska eller kinesiska!