måndag 1 augusti 2011

Att vara besvärlig

Jodå, det finns säkert de som tycker att jag är besvärlig, och så finns det de som inte alls tycker att jag är det, utan tvärtom att jag är en mycket trevlig person. Det är så, det vet jag.
Men är jag besvärlig? Ja, jag talar nu inte om personliga relationer, utan mera om jobbrelaterade.
Nej, jag tror inte det, egentligen. Det är nog snarare så att jag är medveten om mina rättigheter, och att jag inte accepterar att man sätter sig på mig. Jag har aldrig kunnat stå med mössan i handen.
Och när man är som jag, då är man i vissa människors ögon inte så lätt att ha att göra med. Detta får man faktiskt ta om man vill ha sin heder i behåll ibland.
Jag accepterar inte att chaufförer provokativt röker mig rakt upp i ansiktet, trots att jag har bronkit. Till exempel. Varför skulle jag göra det?

Inga kommentarer: