måndag 29 augusti 2011

Morgnar med all världens elände!

Jag börjar bli gammal nu och är definitivt inne på den sista delen av mitt liv. Då kanske man inser hur viktigt det är att försöka se det vackra och sköna i tillvaron. Men jag hindras. Varje gång jag slår på Nyheterna av något slag slängs all världens ondska och elände i mina öron och ögon.
Jag skiter faktiskt fullständigt i Libyen och deras diktatorer! Vill svenska försvaret skicka flyg  dit får de göra detta, men jag vill inte förpesta mitt liv genom initierade skildringar av deras våld!

När man börjar inse hur begränsat livet börjar bli borde man ha rätt att se Guds verk i det och inte bara ta del av journalisternas rapporter av Djävulens spel på jorden!
I morse stängde jag på nytt av radions nyhetsrapportering med gott samvete.
 Fast jag ska strax ge bidrag till svältande barn i Afrika, det är nämligen en helt annan sak än kampen om makten.

Inga kommentarer: