fredag 5 maj 2017

Röda läppar

Numera brukar jag sällan sminka mig. Lite läppstift och lite mascara ibland. Förr hade jag mardrömmar om att jag var på en båt, båten sjönk, jag räddades, men beautiboxen sjönk. Värsta tänkbara scenario på den tiden! Det var lugna tider det!
Mina mardrömmar nu för tiden är att något försvinner. Inte heller så dramatiska i och för sig. Är det inte katten som springer ut, så är jag av med en väska. Jo, jag har blivit bestulen på en portfölj en gång på T-banan i Stockholm, och det var inget vidare. Fast den fanns slängd i en skog dagen efter, så jag fick tillbaka den genom polisen. Och där fanns inget av värde- bara papper, värdefulla för mig.
Men varför dessa röda läppar? Plötsligt blir jag så irriterad på bilder av människor som saknar läppar. Där det bara liksom finns ett hål rakt in i ansiktet. Och för en gångs skull har jag förståelse för läppförstoring, även om den ibland blir grotesk. Värst är när någon sminkös, på exempelvis SVT, försöker måla dit läppar där inga finns. Så fick jag själv behov av ett rött läppstift för att markera att det fanns läppar på mig själv.





Inga kommentarer: