onsdag 17 maj 2017

Jag borde inte öppna e-posten

Just nu borde jag inte öppna min e-post. I vart fall inte förrän senare på dagen när jag redan har gjort en del av det jag har planerat att göra, för risken är att jag tappar mycket energi av de trakasserier jag möts av.
Nej, det är inga okända som det var förra året i Pride-debatten.
Nu ska jag övertygas om hur hemsk och gräslig jag är som person av någon som har svårt att se något annat just nu. Det är ju tur att vi människor har olika glasögon på oss vad gäller andra människor. Men varför kan man inte bara hålla käften och acceptera att motparten har fått nog?Enough is enough, som sagt!

Som tur är har jag motpoler. Dem måste jag ta fasta på i sådana lägen. Just nu planerar jag i vår skrivarklubb ett krogbesök vid Hälleviks hamn och i en hembygdsstuga och intresset verkar bli stort. Trevligt! Här är det positiva och kreativa personer som ger varandra energi.




Inga kommentarer: