tisdag 23 maj 2017

Det där förstår jag...

Någonstans läste jag om en man som påstod att om han mötte sin sons mördare skulle han slå ihjäl honom.
Det tycker jag är både logiskt och sunt. Inte mer än rätt, så att säga, fast fadern hade så klart fått fängelse. Tror att han hade sagt att det var det värt.

Att förlåta allt är inget som jag tycker verkar mentalt hygieniskt.
Nu behöver det ju inte vara sådana hemskheter som mord, men det kan vara illa i alla fall.
Det finns saker i mitt förflutna som jag definitivt hade gjort annorlunda idag än jag gjorde då. Situationer då jag ångrar att jag inte satte ner foten och sade att nu räckte det! 
Med tiden har jag dock blivit klokare och mera hårdhudad. Man måste se till sitt eget värde och inte låta folk spotta på en, och sedan vika sig för någon sorts konstig idé om förlåtelse.
Man ska inte, och kan inte. förlåta all skit som hälls över en!Ju sämre du låter dig behandlas ju mera förlorar du i värde inför dig själv.


Inga kommentarer: