tisdag 2 juni 2015

Vilka ogillar journalister?

Visst är det väldigt konstigt när människor, som följer med i media, samtidigt påstår att de inte har förtroende för journalister, som jag tidigare har skrivit.
Jag vet inte vad detta står för. Det finns säkert en och annan journalist som gör något dåligt arbete, precis som det finns andra i andra yrkesgrupper som inte är lämpliga, men nog anser jag att våra journalister i allmänhet gör ett bra jobb,
Ibland är detta kanske för bra! Har man skit i sitt bagage är det kanske inte så roligt när en journalist gräver fram detta och lägger det i öppen dager.
Vad gäller politiker är jag lite förvånad ibland.
I mitt parti får man ge en försäkran innan man kommer med på några listor så att man har möjlighet att lägga fram något som sedan kan ligga en till last.
Men detta betyder naturligtvis inte att det inte kan hända att någon ljuger, vilket hände vid senaste valet.

Inga kommentarer: