söndag 7 juni 2015

Det kan räcka så här, eller...?

Jag skriver mycket. Debattartiklar, inlägg i våra tidskrifter i skrivarklubbarna, blogg och små snuttar på facebook.
Ibland har jag haft ambitionen att bli utgiven på något av de kända förlagen och har skickat in manus. Men detta är mycket svårt, det vet många av oss. Manusen har kommit tillbaka. Något har jag läst senare, och då har jag förstått detta. Andra i papperskopior har de inte ens läst.

Men så tänker jag. Det kanske ska räcka så här. Jag läses ändå ganska mycket, det märker jag. Vad händer med ett manus, som kanske någon klåfingrig redaktör skulle peta och ändra i. Så kommer kanske boken ut och reas efter kort tid. Nej, det känns inte lockande. För så hade nog verkligheten blivit.

Idag är det lätt att ge ut böcker själv, och dessutom har jag faktiskt en egen firma med förlagsverksamhet. Om jag vill och orkar kan jag alltså ge ut på denna. 
Tiden går och ingen blir yngre. Jag ska kanske ge upp de större planerna med mitt skrivande. Har jag redan gjort det?

Inga kommentarer: