söndag 7 juni 2015

Men jag har skickat in texterna...

Idag har jag klippt gräs med trimmern. Det blir så när det blir vått och inte kan klippas med den elektriska gräsklipparen. För att inte överanstränga axlarna tar jag inte hela gräsmattan på en gång.
Sedan satte jag mig  ner på en stol i den behagliga kvällsvinden, som förde doften från syrenerna vid uteplatsen med sig.

Ibland är det jobbigt med det praktiska, för det är mycket, och jag sköter det mesta själv.
Men den sista veckan, när det har gått lite trögt vissa dagar, har jag tänkt med glädje på att jag i alla fall fick in texterna till årets Gåspennan, tidskriften i Tingsryds skrivarklubb i tid. Två år har jag missat. Men i år är de inlämnade! Tidskriften är mycket väl genomarbetad och kommer en gång om året till första advent.
I  Skrivarklubben i Blekinge har vi en tidskrift i mindre format, Groblad,  fyra gånger per år. Vart femte år är ett nummer en lite större version, i form av en antologi. En sådan kom i höstas. Det är något speciellt att se sina alster i tryck. Annorlunda när de är med i bokform.




Inga kommentarer: