tisdag 16 juni 2015

Till hur mycket ohälsa är mobbning orsaken?

Med tanke på hur jag själv läcker energi av osakliga, negativa omdömen från en person som jag har levt i relation med, undrar jag hur de barn och ungdomar har det som mobbas i skolorna.
En psykolog har gått ut och varnat för sommarlovet, då de ofta trakasseras digitalt med sms och mejl. De måste fara mycket, mycket illa. 
Jag tror att mycket psykisk ohälsa i vårt land beror på utfrysning och mobbning på arbetsplatser och i skolor. Det är en förfärlig trend som råder!
Vi kunde tidigare se och höra hur kända kvinnor trakasseras på sociala medier. De läste upp vad de fick för meddelanden.
Detta lärde mig också att lägga saker i ljuset. Kanske är detta en väg att få slut på trakasserierna?
Men hur mår de som håller på egentligen?

Inga kommentarer: