fredag 12 juni 2015

En fläkt från det förflutna

Han hittade mig på nätet för åtta år sedan efter tjugo års uppehåll i kontakten. Sedan dess har vi haft mejlkontakt, mer eller mindre intensiv. Han är den man som jag var på väg att gifta mig med när jag träffade den man som jag gifte mig med. Vår relation hade inneburit uppbrott och ett nytt land för mig, och det kände jag osäkerhet och rädsla inför efter att ha jobbat nere i hans land. Då är det lätt att bli förälskad i någon annan.
Jag är gammal och med för många kilon, från att ha varit ung, slank och snygg, till och med när vi träffades efter min skilsmässa 1982. Men jag har blivit klokare och utvecklat sidor hos mig som då inte var så utvecklade.
Livet har lärt mig att se människor på ett annat sätt. Jag vet idag vilka egenskaper jag uppskattar, och vad jag inte tolererar. 
Han är gammal och spänstig, tävlingscyklar och surfar.

Vad händer om man träffar en gammal kärlek igen i 70-års åldern?
Det får man nog fundera på. Medan man försöker bli av med en del kilon... Det kan innebära  att man gräver i gamla, begravda känslor, men det kan också innebära något positivt och ny energi.
Men orkar man...?



Inga kommentarer: