tisdag 28 januari 2014

Slarvigt läst!

Jag fick just ett påpekande om att jag hade skrivit fel, och jag har kollat. Det var inte till XX utan från XX som det stod i mejlet.
Men tankarna på att gå tillbaka hade LF vid det tillfället i vart fall.
Så här såg det ut, fast platsen är ersatt av XX.


) Jag gör ingenting alls för att få bort dig från Kd. Då och då har tankarna kommit för mig om jag skulle gå med i kd igen,
men förutsatt att jag flyttar från XX. Att du gick med i Kd är det bästa du har gjort, så där tycker jag att du ska stanna. Och Kd behöver ju dig.


Nu har väl fler än jag blivit mycket fundersamma över hur man ser verkligheten i KD med tanke på de alarmerande uppgifterna som den senaste tiden har kommit fram i media om den bristfälliga äldrevården. Ska bli spännande att se Maria Larsson i Aktuellt ikväll! Visst är det lite som den där småborgerliga stilen där man lever i den bästa av världar, trots att förhållandena är dåliga.


Nej, det här är inget parti för mig! Jag vill arbeta med sanningen som bas och inte med verklighetsfrämmande idyller!
Men om man nu tycker att en person platsar bra någonstans, kan inte jag förstå att man sätter igång och försöker misskreditera honom/henne inför hennes partikamrater så som har skett här!


Jag vill vara i ett parti med fri yttranderätt!
Och bland vänner som jag kan lita på!


Är inte angiveristilen ett DDR-stuk? Så lär det ju ha gått till där.
Även de närmaste kunde vara angivare. Precis som här!



Inga kommentarer: