söndag 5 januari 2014

Och han skuttade ur sängen...

Har du varit med om att du plötsligt har fått en sorts energikick som du inte begriper varifrån den kommer?
Det har hänt mig ibland. Det märkligaste var när jag kände mig helt utslagen, då jag hade blivit utan jobb för många år sedan, och i ett par veckor hade gått mellan köksdelen och vardagsrumssoffan, och så en dag kände jag mig buren och fick massor av energi. Då vände livet.

Idag satt jag i samma soffa och hade ramat in några av mina akvareller och så reste jag mig upp och plötsligt stod jag på golvet hur lätt som helst! De som har sett mig vid en soffa eller en djup fåtölj det senaste halvåret kan nog förstå min förvåning. Jag var tvungen att prova igen och igen. Jo, faktiskt, jag kan resa mig hur lätt som helst från soffan. Märkligt! Obegripligt, jag som vissa dagar till och med har befarat att jag skulle bli sittande där utan att kunna ställa mig upp.
Och med en gång kände jag mig minst tio år yngre...

2 kommentarer:

birgitta sa...

Grattis!

nya tant lila sa...

Får väl se om det håller i sig!