lördag 18 januari 2014

Börjar vi få en polisstat med sociala medier som kontrollorgan?

Igår fick jag nog! Visst har jag upplevt att mitt nya parti inte har speciellt högt till tak och att man ska vara söt och rar och snäll och trevlig där. Så upplever i vart fall jag det.
Detta utnyttjades också i höstas när en mig närstående rapporterade om olämpligheter, som han ansåg, som jag hade skrivit på olika bloggar. Det gällde tydligen att hålla tungan rätt i munnen eller att slå rätt på tangentbordet eller hur man ska uttrycka det.
Visst så gör man inte som närstående, i vart fall inte om man vill fortsätta höra till den kategorin!


Igår utbröt en diskussion på facebook. Och sedan gjorde jag själv ett inlägg på min sida. Vad hände? Jo, strax fick jag ett telefonsamtal om det olämpliga i att skriva som jag gjorde.


Nu är det alltså mer än nog för mig! Jag tänker inte vara i ett parti som fungerar som en polisstat där man inte får ha åsikter utan ska gå i en fyrkantig fålla som megafon till partistyrelsen!


Och vad är det för samhälle vi börjar få? Sociala medier har alldeles uppenbart blivit till ett kontrollorgan för folks renlärighet.

Vi har börjat få en polisstat i stället för en demokrati med yttrandefrihet och högt i tak. Det gäller att vara rätt och att säga rätt saker. Men i denna cementerade miljö växer ingenting!

Inga kommentarer: