torsdag 30 januari 2014

Helt otroligt!

Varje morgon när jag öppnar min inkorg på mailen får jag räkna med minst två mail med trakasserier från LF.
I morse påstods det att jag hade ett "sjukligt intresse" för honom.
Detta skriver en person som gång på gång ringer ner mig på telefonen (senast igår kväll), trots att jag uttryckligen har skrivit och sagt att jag INTE tänker prata mer med honom.


Detta skriver också en person som har gjort allt för att sabotera så mycket som möjligt i mitt liv. Som har förtalat mig inför partikamrater, skickat mail och ringt, ringt en av mina bästa väninnor och skrivit till ett av mina barn. Då är det JAG som har ett sjukligt intresse för honom!


Självklart ger en sådan person inte några större avtryck i ens liv annat än av obehag. Jag tänker inte förlåta hur mycket han än tycker det! Jag tänker inte acceptera att en person aktivt går in i mina nätverk för att förstöra för mig.


Sådana relationer är givetvis bara stora misstag som man gör.
Att sedan komma och påstå att man är lösaktig för att man har beskrivit en person som "senaste exet" gränsar naturligtvis till rena löjet vid vår ålder.


Jag önskar verkligen att jag hade förmågan att vid 70 års ålder, som gammal och kraftigt överviktig vara lösaktig! Det vore en konst om inte annat.


Men att sedan, på sin blogg, komma och påstå att jag därför inte passade i mitt förra parti som omfattade en traditionell äktenskapssyn gör mig ytterst förvånad. Personen som uttrycker detta har själv aldrig varit gift med sina kvinnor!
Själv har jag ett långt äktenskap bakom mig. Och därifrån två vuxna barn.


Det finns nog skäl till varför vissa partier utesluter sina medlemmar! De är att gratulera som har lyckats bli av med dem!



Inga kommentarer: