torsdag 29 augusti 2013

Energigivare och energitjuvar

Igår fick jag verkliga illustrationer genom mina mejl på hur vi människor påverkar varandra.
Först fick jag positiv feed-back från en person på vårt kyrkliga program i nomineringsgruppen. Sedan fick jag från en man i mitt förflutna höra hur intelligent och vacker jag alltid hade varit. Tyckte han! Detta gav så klart energikickar och kraft!

Men förutom dessa mejl fick jag mejl från en annan man om fel som jag hade och saker som jag borde ändra på, både vad gäller mig själv och mitt hem och små otäcka nålstick om påstådda tillkortakommanden.

Ja, det är ju helt klart vad vi människor behöver! Vi behöver de energigivande tilltalen och uppskattningarna. Det är dem vi växer av och det är genom dem som vi också orkar ändra på det som behöver ändras i våra liv.

Kanske något att tänka på om man tror att elever blir bättre när de får dåliga betyg!?

Vi borde alltid vara solstrålar i varandras liv!





Inga kommentarer: