tisdag 20 augusti 2013

Bara katten och jag

Så har jag vinkat av min sommarboende vid tåget. Och sedan gick jag och köpte färdigmat för tre dagar. Jo, det händer att vi gör det när vi är tillsammans också. Men jag blir trött av att sköta hushåll för fler än mig själv.
Dottern var också här över helgen. Det var mysigt! Den här gången fanns det vinbär, det har hon inte lyckats pricka in vid sina senaste besök. Hon har alltid gillat de bären, och nu har buskarna med Mannens skötsel blivit bättre än för några år sedan. Och jag har lärt mig att uppskatta de svarta vinbärsbuskarna som jag har fått mot min vilja också.

Det lider mot höst nu. Inte bara i naturen utan också i mitt liv. Jag är inne på sista delen, definitivt.

Men först ska det vara kyrkoval och en massa kuvert som ska ut till folk....

Här är tyst och lugnt nu med bara katten och mig. Jag har gjort dagens arbete med protokollskrivning, hämtning av material och förberedelser inför en guidning nästa vecka. Nu ska jag bara vila och tänka på våra utflykter i sommar.
Blekinge är fantastiskt vackert!

Mörrums laxfiske hör till mina favoritplatser.


Inga kommentarer: