måndag 26 juni 2017

Reinkarnation- en hemsk tanke för mig

Det finns människor som säger att de skulle finna tröst i om vi föddes på nytt eller hade varit i ett tidigare liv.
Jag tycker att detta är skrämmande och hemskt. För vem vet då vad som händer? Nog tycker jag att jag har haft det ganska bra och bekvämt i det här livet.
Men jag kan inte säga att jag utesluter att det är så att man totalt har missuppfattat det där med ett evigt liv någon annanstans i en "himmel". Det skulle ju lika gärna - och kanske mera logiskt- vara själen i  ett evigt kretslopp. Usch!
Och jag  skulle kunna säga vilka platser jag kan tänka mig att jag har levt på tidigare. Häromdagen hände något som var lite kusligt apropå detta. Ni som har facebook känner till de där fåniga sakerna att man kan klicka och få veta en massa dumheter om sig själv, sin framtid och sitt förflutna. Naturligtvis är det nonsens, men ändå reagerade jag när jag klickade på var jag hade levt i ett tidigare liv och fick fram just den plats och tid som jag tänkte på.

I mitt förflutna fanns en kamrat som sysslade mycket med spöken och tidigare möten. Han kunde berätta hur han hade mött människor, och de sedan  hade fått fram gemensamma minnen från tidigare liv tillsammans. Sådant skulle kunna förklara varför man kan ha svårt att släppa vissa kontakter. Man kan ha omedvetna kopplingar till dessa från tidigare liv. Det finns dagar då jag tror på sådant, och andra dagar då jag ser detta som rent nonsens.
Finns det någon läsare här som tror sig ha mött mig i ett tidigare liv? Lite spännande är det väl?

Inga kommentarer: