söndag 25 juni 2017

Olika verkligheter

Det är faktiskt inte alltid så lätt att tolka verkligheten.
I februari hade vi en historia här när jag förberedde besök av gäster och Mr, som var på besök, blev irriterad på mig och plötsligt reste sig, packade väskan och reste hem, en timme innan gästerna anlände och två dagar före planerad hemresa.
Jag blev först halvt hysterisk när jag insåg att något kaotiskt höll på att ske, men sedan helt lugn. Vi hade sedan också en trevlig sammankomst, gästerna och jag.
Men, och nu kommer det viktiga i denna historia, efteråt, när Mr och jag talades vid, hade en utomstående förmodligen inte kunnat tro att det var samma händelse vi relaterade. Vi hade helt olika uppfattning om vad som hade hänt och helt olika uppfattningar om vem som hade anledning att vara arg på vem och hela orsak-verkan kedjan. Så kan det vara.

Det är nog väldigt ofta så att vi människor inte är överens om vad som har hänt och hur det har hänt, vem som är skyldig till vad,
och varför saker blev som de blev.
Måtte vår Herre ha bättre koll!



Visst kan man missa en del av livets goda om man smiter undan!







Inga kommentarer: