måndag 8 februari 2016

Tangons välsignelse

Visst hör jag också till dem som är rätt så rejält trött på Svenska kyrkans förflackning. Och nog är det en förflackning.
Efter att tillsammans med Mr har firat gudstjänster här i vår kyrka i Bräkne-Hoby i jul vilar jag nu. Nu blir det tv-gudstjänsterna på nytt. De är riktigt kul ibland! Och lite sorgliga för en törstande själ.
Som i söndags, när den kvinnliga prästen predikade om tangons välsignelse. Jag tror säkert att detta att dansa tango kan vara både trevligt och upplyftande, men vad har detta i en predikan i en luthersk kyrka att göra? Även om jag anser att homosexuella par ska ha lika rättigheter som heterosexuella par, så gillar jag för övrigt inte alls den utveckling jag ser. Den känns otillfredsställande och får mig att längta efter stilla klosterliv.
Nåja, någon dag i vart fall!





Inga kommentarer: