lördag 27 februari 2016

Skrattretande fånigheter

Ja, vad ska man annars kalla de oändliga haranger som vissa kommentatorer presenterar för att tala om hur dåliga och okristna andra människor är, och hur goda och rätt de själva är?
Att det verkar finnas en stor portion senilitet hos några som vecka efter vecka, månad efter månad och år efter år harvar samma saker om och om igen, noterar säkert fler än jag.
Kommer de aldrig på att själva visa på de goda kristna exemplen?

För inte sade Kristus att översitteri och felsökeri var de kristna dygder vi skulle leva efter.
Nog tycks det finnas en grov missuppfattning i det hela, gör det inte det?
Och jag har vaknat på nytt... Hoppas detta är sista och slutgiltiga gången. Men så trött jag är...

Nu ska jag hämta kraft i konsten och litteraturen. Dessa är ju, trots allt, mina näringskällor i livet och min utbildning.

Inga kommentarer: