tisdag 9 februari 2016

Förutsägbar eller oförutsägbar?

Känner du någon som du precis vet hur han/hon kommer att reagera på saker? När man har känt människor ett tag brukar man få ungefärligt grepp om hur de vanligtvis beter sig. 
Jag sägs vara oförutsägbar. Men det tyder väl i alla fall på en viss flexibilitet, eller hur? Värre är det kanske att jag ibland ringer återbud i sista minuten. Men detta har en förklaring. Om jag har värk är det en plåga att sitta länge, och ofta är det till sådant jag inte kommer. Eller också ska jag köra långt, och då måste jag vara i form. Och jag är ju faktiskt inte ung!
En del människor är faktiskt så fyrkantiga, så man behöver inte känna dem särskilt väl för att veta hur de agerar.
Jag undrar om inte sådana människor är rätt så tråkiga i det privata livet! Det kan ju inte vara spännande att vara SÅ förutsägbar!

Inga kommentarer: