onsdag 28 oktober 2015

Varför debatterar man?

Det hände en sak i mitt liv häromdagen som gjorde att jag ett tag funderade på om det var värt att utsätta sig när man debatterar och kanske skriver i kontroversiella frågor. Någon frågade mig varför jag gjorde det.
- För att jag tror att det jag skriver måste sägas.
Och så är det. Jag skriver när jag tror att det jag framför absolut bör framföras.

När man tittar på bloggar och kommentarer kan man ibland undra varför en del kommenterar. I vissa fall verkar det onekligen som om de bara vill ha ljus på sig själva, skriver samma saker om och om igen och ibland är det rena rama tramset.
Man kan förmoda att kommenterandet då har övergått till ett sätt att kommunicera med andra och i försök att bli synlig själv.

Då är man nog ganska långt ifrån detta att saker bör sägas!

Idag har jag varit på Börjes i Tingsryd och ätit räkmacka tillsammans med min bror och svägerska. Deras mackor är jättegoda och billiga!








Inga kommentarer: