torsdag 22 oktober 2015

Befriad!

Den senaste tiden har jag befriat mig själv från två prenumerationer. Den ena var Kyrkans Tidning, som jag tyckte blev mer och mer ointressant, för att inte säga irriterande, den andra var Poletiken som har ersätt tidningen Kristdemokraten. Den nya versionen vet jag inte riktigt vad den är. Knappast någon kristdemokratisk tidning i vart fall.
Omslaget har haft, för mig, ett märkligt innehåll. En ål som illustration till Jimmie Åkessons sätt att debattera, en underklädesklädd ung kvinna som illustration till endometrios, som det nummer som kom närmast Rikstinget till största delen handlade om.
Jag undrar om ansvarig utgivare har någon kristdemokratisk förankring eller en aning om vad partiet står för. Förtal av andra partiledare? Nonchalans mot partiets högsta beslutande organ, vars beslut verkar ha varit mer eller mindre ointressanta i redaktörens ögon, inte värda att nämna många ord om? Detta är inget jag betalar en prenumerationsavgift för! Synd att Kristdemokraten försvann!

Inga kommentarer: