tisdag 27 oktober 2015

Vad rånas de på?

Är det inte förvånande hur mycket pengar folk säger sig ha haft på sig när de har blivit rånade? Det förundrar mig alltid. Själv har jag sällan mer än 20-50 kronor på mig och inte har jag pengar på kontot som jag har kontokort till heller, för pengarna är på ett annat konto och förs över vid behov.

Och skulle någon komma in här, och börja leta efter pengar, skulle jag nog göra som tanten i den där historien med tanten som fick besök av en tjuv och erbjöd honom att hjälpa till att leta efter pengar. Här finns inte heller några.
Inte har jag heller några smycken att tala om och skulle jag ha alkohol hemma så rör det sig högst om en flaska vin. Så jag är faktiskt inte så mycket att råna!

Som reseledare såg jag diverse. Också hur en kvinna satt med en plånbok, som hon påstod att hon hade blivit bestulen på. Kan ju vara ett sätt att i efterhand fixa pengar till resan. Jo, jag tror att det förekommer en hel del försäkringsbedrägerier.

Inga kommentarer: