söndag 11 oktober 2015

Hemma i byn igen

Nu är jag tillbaka efter 13 dagar i storstaden, där jag har varit djurvakt medan ägarna har gjort New York. Där i Stockholms södra förorter har jag bott och känner mig ganska hemma. Men vad jobbigt det är med allt gående. Här i Hoby har jag ett par meter till affären, ett par meter till vårdcentralen och ett par meter till kyrkan från bilen. I Stockholm får man gå och gå och gå...
Men  visst är förorten förtalad. Titta bara på de här bilderna från Rågsved, där jag rastade lilla hunden i strålande solsken varje dag.


Lekplats på gården.

Gården med uteplatser.

Promenadväg

så nära huset...

som syns bakom radhusen

Huset där jag har varit


Träd på Waldemarsudde

Här såg vi utställningen Symbolism och dekadens

Prins Eugen

     Min barndoms badplats vid Drevviken

Riddarholmskyrkan

I Gamla Stan









Inga kommentarer: