söndag 18 oktober 2015

Insändare

Nu för tiden har jag koncentrerat mig på att skriva insändare/debattartiklar i våra lokaltidningar BLT, Sydöstran och Blekingeposten, och jag har också skrivit några i f.d. Kristdemokraten. Den nya tidningen för KD, Poletiken, har jag nyligen slutat prenumerera på, för den uppfyller inte mina krav på en partitidning.

Förr skrev jag också i andra tidningar. Jag har haft insändare/debattartiklar i Kyrkans tidning, i Dagen och också två stycken, för många år sedan, i Aftonbladet. På den tiden fick man 1000 kronor för en insändare där. Idag är de, vad jag vet, inte arvoderade, precis som fallet är i lokaltidningarna och de andra här nämnda.
Om man läser min insändare i Sydöstran, "Vi äldre har svårt att känna igen oss",  på www.sydostran.se  se Insändare finns uppe till höger om insändaren mitt namn och Taggar. Där hittar man de senaste av mina insändare i Sydöstran.

I KD Ronneby är W.Persson och jag nu på talbar fot, men det finns mycket övrigt att lösa i den lokalavdelningen.

Välkommen att läsa!


Inga kommentarer: