måndag 6 juni 2011

Tvångstyckare- ny diagnos?

Jag gillar inte värme, utan håller mig en del inomhus när den stiger. Nu på eftermiddagen har jag suttit och kollat runt lite i bloggvärlden, och då slog det mig plötsligt om inte de nya medierna har gett upphov till en ny psykiatrisk diagnos: tvångstyckare?

För nog är det något märkligt när man ser ganska många människor, faktiskt, som far runt på en massa olika bloggar och tycker, tycker, tycker med oändliga ordbajserier.
Hur får man tid att tänka när man hela tiden vräker ut orden?
Men, visst, det är ju säkert så att mycket är just ordbajserier utan gedigna eftertankar.
Jag tycker att det är stor skillnad att skriva på egen blogg och att, som en bloggprostituerad fläka ut sig till höger och vänster, bildligt och politiskt. Tror man på fullt allvar att ens egna tankar är så unika att man till varje pris måste klä dem i ord vid varje tillfälle som ges?
Är inte detta tvångsmässigt?

Inga kommentarer: