måndag 25 december 2017

Vad betyder "många"?

Sanningen är ibland inte helt klar.
Jag läser på Mr:s blogg att han har haft "många" jular med min katt. Stämmer detta?
För att lite hålla koll på mitt liv för jag sedan 1957 summariska anteckningar i almanackor. En del kan jag inte längre tolka för i ungdomen var allt så hemligt, så det var kodat. Vem är NP etcetera? Idag har jag ingen aning.
Men igår när jag läste om många jular gick jag tillbaka och kollade.
Första träffen 2010 och då första julen här.
Inte 2011. En del av 2012, för då var jag i Stockholm, och vi åkte hit tillsammans.
Inte 2013 och 2014, för då var vi ovänner.
Men 2015 och 2016.
Alltså tre hela jular och en halv under sju- nästan åtta- års tid.
Är detta många?
Sanningen är ibland inte lika idyllisk som man vill framställa den!
Ja, sanningen är stundtals inte alls idyllisk.
Därför är det som det är nu.

1 kommentar:

Mr sa...

Det handlar inte om alla julaftnar, som vi har varit tillsammans alla tre, utan om alla ljuva minnen. Och de är många.