måndag 11 december 2017

Fortsättning på förvirrade inlägg

Jag och fästmön skulle alltså ha gått på fest tillsammans med kulturprofilen och hans fru, akademiledamoten, fastän jag hade tagit fel på datum. Och dessutom hade jag "ljugit" om varför jag inte fick följa med. 


 De förvirrade inläggen fortsätter idag på senaste exets blogg. För det första förstår han inte att han numera är ett ex, för det andra vet han tydligen inte mycket om Sv. Akademien. Det är ingen fest utan att sammanträde som vi har biljett till. Högtidssammankomsten, heter det. För det andra har jag varit där förr. För det tredje var det aldrig tal om att han skulle gå med, för jag tror knappast att tillställningen skulle ha intresserat honom, och för det fjärde så är den så kallade "kulturprofilen" inte ledamot i Akademien, men väl hans fru,
Vi skulle definitivt inte ha "gått på fest tillsammans med kulturprofilen och hans fru." Detta är bara förvirrade skriverier.

Inga kommentarer: