måndag 11 december 2017

Hopplöst okunniga!

Den här dagen, 10 december skulle jag ha varit i Stockholm på något arrangemang ,i regi av Svenska Akademien, i anslutning till nobelfestligheterna. Fästmön hade två biljetter, men jag var förstås inte fin nog. Och dessutom skulle man ha frack. Kvinnor får däremot vara klädda, eller rättare sagt halvklädda hur som helst. Se bara den kvinnliga TV-reportern i röda trasor på Nobelfesten. Och så fanns ju risken att jag skulle skriva någonting sarkastiskt om de fina tillställingen här på bloggen. Vilket torde syfta på mina inlägg om skandalerna vid Karolinska institutet, som utser nobelpristagare i medicin.


 
Ovanstående finns att läsa på senaste exets blogg. Man ger nästan upp inför folks okunnighet! Det är inte bara vissa partiledare som är okunniga om kultur. Jag har sagt  massor av gånger att den inbjudan jag eller rättare sagt, Skrivarklubben har, gäller Svenska Akademiens högtidssammankomst, som kommer senare, och har inget med Nobelfesten att göra. Likheten är möjligtvis att det är frack
Nej, någon Nobelfest har jag inte varit inbjuden till!

Inga kommentarer: