tisdag 19 december 2017

Min ålder är min och mina åsikter står jag själv för

Häromdagen fick vi en hänvisning till ett inlägg om ålderism från  förbundsordföranden i vårt seniorförbund.
Jag skrev en kommentar att jag också ansåg att det var fel att hela tiden framhäva hur pigga och ungdomliga vi pensionärer är. Jag vill ha rätt att ha den ålder jag har och vad detta innebär som att man blir långsammare, inte hinner det man har planerat och att man får sina krämpor och sjukdomar. Jag är inte 40 år och vill inte bli sedd som en sådan!
Det är också så att mina åsikter om saker vill jag inte att någon annan ska framföra. Dem står jag själv för, och jag framför dem när detta är lämpligt. Jag har inte sagt ett ord om Donald Trumps aviserande om att lägga amerikanska ambassaden i Jerusalem, således kan ingen veta vad jag har tänkt om detta.
Under hela Pride-drevet fick jag läsa påståenden om vad jag menade, vad jag tänkte och tyckte om saker som inte stämde med mina verkliga tankar och åsikter. Jag redogör bäst själv för dessa!

Inga kommentarer: