lördag 2 december 2017

Identitetsförändring

Visst kan yttre attribut göra att man känner sig förändrad.
Jag brukade säga att allting här var gammalt; katten var gammal, jag var gammal, och bilen var gammal.
Nu är bara jag kvar. Katten är hädangången, och bilen är utbytt mot en ny, fin bil.
Detta i kombination med att jag faktiskt nu också är innehavare av en smartphone gör att jag kan gå på konferenser utan att känna mig utanförstående. Så nog kan man säga att detta är en slags identitetsförändring.

Idag har jag bra utrymme i BLT. På insändarsidan har de stort slagit upp min insändare om tågstoppen för en tid sedan,  och på kultursidan har de en artikel om styrelsens förslag till stadgeändringar för Skrivarklubben i Blekinge. De har med en bild på mig som Sydöstran tog när jag var ny ordförande, och de gjorde en intervju med mig här hemma. Denna publicerades gång på gång förra året  samband med mediadrevet, så själv är jag rätt så trött på den.
Nu är det hög tid att pynta för advent! Grannarna har redan gjort det!


Inga kommentarer: