torsdag 7 april 2016

Stängd kommentarsfunktion

Igår blev jag tvungen att tills vidare stänga av kommentarsfunktionen här på bloggen. Det började bli väl häftigt när jag blev anklagad för att vara homofob och att hetsa mot folkgrupp. Undrar om det är Pridetågets deltagare som är folkgruppen? Nu var det liksom över alla gränser!
Sedan hotades jag ju med att bli polisanmäld för att jag hade avslöjat rätta namnet och civilståndet på en person  som uppgav annat. Detta ser jag fram emot, för det kan ju vara riktigt kul om media får tag på de omständigheterna!
Och hur långt från moral har vi hamnat i det här samhället när avslöjanden leder till polisanmälningar? Även om de är förargliga för den det gäller!

För övrigt är det där med identiteter och hur man får en plattform att synas på intressant. Många av dem som är involverade i Pride är inte själva homo/bi eller transpersoner, utan verkar snarare vara folk som hittar någon sorts snällhetsidentitet och ett sätt att fokuseras på utåt. Men, som någon sade till mig igår, hur många berörda personer sitter hemma de dagarna och skäms över uppståndelsen? De som bara vill vara vanliga! Man har ju på sitt sätt i många fall kidnappat deras identitet och förvrängt den.

Om det sedan finns folk som vill cykla runt med Prideflaggan för att visa sin egen sexualitet (som någon skrev här igår) så får de väl göra det! Det är inte alla människor som har det behovet! De allra flesta människor i det här samhället tycker nog att sexualiteten är en privatsak.
Man kan väl misstänka att just den omständigheten gör Pride till något ytterst konstigt. Speciellt som det är lång tid nu som samkönade par har fått ingå partnerskap och numera också gifta sig och adoptera barn.

KD Blekinge är som KD Blekinge är. Jag är medlem i Kronobergsdistriktet, för jag står inte ut med motsättningarna och den mobbning som har förekommit. De var många som tyckte att det jag skrev om Pride var förskräckligt, påstod en partikamrat. Jag undrar var de "många" plötsligt kom ifrån, för det lär inte vara många kd:are i det här länet. Hur många kan de var i Ronneby idag? 5-6 stycken inkluderat en från Karlskrona som fyller upp? Tror inte det är fler.
Och ingen ska inbilla mig att kristdemokrater i allmänhet,som ofta är äldre personer, jublar över det där Pridespektaklet eller går med i tåget. Så jag undrar hur många som gick förlorade vid den informationen om att min kritik var förskräcklig!

Naturligtvis har jag stöd! Både av familj, släkt och vänner och andra som har kontaktat mig. Men tyvärr är folk rädda att offentligt visa kritik mot det som en del driver stenhårt i det offentliga rummet.
Alla människors lika värde?
Varför vill man då byta kön? Det är mycket jag inte begriper.

Inga kommentarer: