fredag 22 april 2016

De "gillar olika" men...

Egentligen orkar jag inte skriva om det här, men jag ska ändå ge några rader.
Är det inte i MP som man "gillar olika"? Då borde man kanske göra en lista på vilka som inte hör dit? Precis som man borde göra det i V!
Jag kan inte bedöma om det döljer sig en opassande fundamentalism hos de personer som nu försvinner från MP. Men jag tycker att det är ytterst märkligt med de gränsdragningar man tycks göra i ett mångkulturellt samhälle. Om vi nu ska ha det!

Sedan förvånar det mig att statsministern hävdar att i Sverige tar vi varandra i hand. Såg ni någon reaktion när en vänsterpartist, tror jag det var, nekade att ta motdebattören i hand efter en debatt i riksdagen? Där brukar man väl också ta i hand, eller hur?

Nog tycker jag att mentaliteten i landet har sjunkit djupt under Grönköpingsnivå!
När ska regeringen och riksdagen börja syssla med politik? Är det inte snart dags?

Inga kommentarer: