onsdag 20 april 2016

När lögnen blir till sanning

Undrar hur många som har skrivit på sina bloggar om KD-politikern som kritiserade Pride och lämnade sina uppdrag när hon blev emotsagd. Jag har hittat detta på många håll nu, även hos kända rikspolitiker.
Men jag ser det enbart som löjligt.
För det första är jag ingen politiker. Jag var ordförande i en liten seniorförening som låg i halvdvala, det vill säga vi var några stycken som gjorde konstgjord andning på den.
För det andra var det inte detta att jag blev emotsagd som gjorde att jag gick, utan det faktum att man tydligen inte kan yttra sig under vissa partibeteckningar och den illojalitet som jag anser att det var av partikamrater att kritisera mig i lokalpressen utan att kontakta mig. Plus den bristande kommunikationen överlag i partidistriktet. Det var ju mycket turbulent överhuvudtaget utan min inblandning.

Men har inte ens rikspolitiker annat att skriva om än en sådan här liten, löjlig, otroligt uppblåst historia?
Det är ju skrämmande! Grönköping!

Inga kommentarer: