torsdag 14 april 2016

Prästen Luka Vestergaard, Karlskrona

har idag gett en ironisk "Tummen upp" i Sydöstran. Den lyder så här:

"... för Lisbeth Beselin (KD) som i debatten om hbtq-rättigheter och kärlekens mångfald på ett så underbart sätt står upp för föråldrade åsikter och visar att dinosauriernas tid inte är över." 

!!!!
Konstigt att Svenska kyrkan förlorar medlemmar!? Och visst älskar de att mobba! Jag har lämnat KD! Och ska idag lämna Svenska kyrkan igen!

 För det första så har jag INTE debatterat hbtq-rättigheter och kärlekens mångfald! Jag har kritiserat Pride och menat att ett hårt drivet HBTQ- nätverk - inkluderat alla bokstäverna - kanske inte precis i första hand hör hemma i ett värdekonservativt KD. Men vi vet ju samtidigt att Fi, som en av de drivande ville gå med i efter att ha lämnat KD 2014 inte ville ha henne som medlem. Då sade Gudrun Schyman nej! Så fick hon väl vara kvar- eller komma tillbaka till- KD.

Alla som känner mig vet att jag är mycket liberal ifråga om samkönade par.

Men jag kan lugnt säga att i den här debatten börjar jag förstå hur en del präster har det i denna liberala, utflippade kyrka, där alla gränser flyter. De kan inte ha det lätt!


Välkommen att kommentera! Bloggen är modererad!

.


Inga kommentarer: