fredag 15 april 2016

Kappvändare

Ibland kan det bli lite förvirrande när människor byter åsikter.

När jag var ny i KD 2012, samtidigt som Trulsson kom in där, var Ebba Busch Thor och föreläste på en distriktsstämma.
Jag reagerade på att man tackade henne med att man tyckte att hon hade talat bra (ungefär så), men att man inte tyckte detsamma som hon.
Så blev hon partiledare...
Och vips var hon väldigt populär! Nu finns hon på smilande selfies från senaste Kommun och landstingsdagarna!
Ack ja!

Visst kan man från att tillhört de värsta motståndarna mot välsignelse av samkönade par nu ha blivit en av de mest högröstade inför och på Pride. Visst kan man! Jag har ju själv bytt politisk åskådning ett par gånger. Fast på mig verkar det kanske en anings aning märkligt om en präst vänder kappan så där. För det var väl inte anpassning för karriären? Jag säger absolut inte att det var så, men jag säger att sådant kan hända! Eller hur?

Inga kommentarer: