tisdag 12 april 2016

Borde varit en icke-nyhet

Om någon- i detta fall jag- inte gillar Pridefestivaler och skriver en insändare om detta, så borde detta ha varit en åsikt bland andra. Detta borde givetvis inte ögonblickligen ha gett en artikel i tidningen och gjort att Radio Blekinge ringde upp mig på morgonen för en intervju, vilken jag nekade. Jag var inte skyldig radion förklaring till mina åsikter och dessutom låg jag i influensa.
Jag var dessutom helt frågande inför denna uppståndelse.

Hela den insändarstorm som följde och alla de kränkningar jag utsattes för i form av lögner och förvridningar av det jag hade skrivit, står naturligtvis överhuvudtaget inte i proportion till insändaren. Även som ordförande i KD Seniorförening i Blekinge, som jag undertecknade med, har jag naturligtvis rätt att ha en åsikt och att yttra denna!
Vem farao berörs av att jag inte gillar Pridefestivaler? Det är ju fullständigt absurt! Jag ska väl inte fatta några beslut om festivalens vara eller inte vara! Har folk inte rätt att ha en åsikt som inte passar RFSL? 

Inga kommentarer: