lördag 25 maj 2013

Försöker media styra politiken?

Mina insändare och debattartiklar har under åren blivit många, både i lokalpress och i andra tidningar.  Först var det i båda lokaltidningarna här, sedan i den andra mot den jag har skrivit de senaste åren. Det har nog aldrig hänt att någon debattartikel inte har publicerats. Inte vad jag minns i vart fall.

Men det hände nu. Ämnet passade inte i den pågående debatten, skrev de. Vad handlade den då om? Jo, den var en svidande kritik mot Björklunds skolpolitik. Och den togs alltså inte in i en liberal tidning!

Det finns människor som inbillar sig att pressen låter alla röster bli hörda!

Vad har jag då på fötter för att skriva en så kritisk insändare? Jo, 38 års pedagogiskt arbete i olika skolformer, därav åtta år som rektor och de sista åtta åren som högstadielärare. Plus då all utbildning med lärarhögskola, en gedigen facklig utbildning och erfarenhet och fackliga förtroendeuppdrag, och så några år som ersättare i en gymnasienämnd. Nog tror jag att jag vet något om inlärning och pedagogik!
Men kan man hylla Björklunds pedagogiska modeller, då krävs det nog att man inte vet så mycket om inlärning!

1 kommentar:

LFL sa...

Det har jag sagt, men då trodde du inte det.