onsdag 29 maj 2013

En trevlig tradition

När jag gick över från folkhögskolan till anställning inom kommunala högstadiet bytte jag fackförbund och valde då det där lärarförbundet som hör till SACO.
Det var mycket trevligt när man var förtroendevald, som jag snart blev, för man fick fin utbildning och bodde på fina hotell. Men jag blev inte så nöjd i längden.
I slutet av min lärartid bytte jag till LF, Lärarförbundet, och jag måste ge detta förbund en eloge! Jag är fortfarande med som pensionär, och de tar verkligen hand om sina medlemmar, även om oss som är pensionerade.
Idag har vi blivit bjudna på lunch på restaurangen i Brunnsparken. Där var vi också på julbord. Och vi får andra förmåner också som att vi får vara med på resor exempelvis till bokmässan, och senast var det en resa till Köpenhamn. Jag var inte med där, för jag hade annat för mig.
Och så får man träffa några av de gamla kollegerna och andra som man känner!  En mycket lovvärd tradition!

Brunnsparkens restaurang, tidigare kallad Wienercaféet.
 
 

Inga kommentarer: