lördag 22 augusti 2015

Nu har jag varit duktig...

Jo, faktiskt, jag är nöjd med mig själv idag. Jag har för det första kört bort fjorton säckar med grenar och höga växter, som jag har klippt ner och dragit upp för nu ska huset målas. I fredags var de här och tvättade det. Jag ska själv göra en del. Detta är dels ekonomiskt, men det är också så att jag gillar att måla. Tycker det är så härligt att se hur fint det blir med lite ny färg.
Det som är högt får målaren ta.
Idag har jag målat två fönsterbleck och en trappa. Men nu har jag hosta...
Sedan är trädgårdsmästaren beställd för att klippa ner höga buskar som jag inte själv klarar av. Han är bra, och så kör han bort grenarna.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!


En del sådana här mjölkört har jag dragit upp, men där finns många kvar. Jag gillar dem och vill inte ta bort alla.

1 kommentar:

LFL sa...

Jasg tänker ofta likadant.