lördag 19 juli 2014

Trevlig helg

Det blir tvära kast mellan flera veckors samboende och att vara ensam på nytt med gamle katten. För första gången på fem år jobbar jag inte i sommar på grund av min benskada. Jag hann med två guidningar innan jag insåg att jag fick tacka nej till dem som ringde.
Nu känns det lite vilset, svårt att hitta formen för något som inte är planerat och inbokat. Bör få tag på någon som målar huset och fundera över vad jag gör med uteplatsen där trätrallorna antingen måste bytas eller också måste det läggas ett trägolv.

Kan nu konstatera att kommentarerna på det ihärdiga idisslandet om kvinnliga präster på Bloggardag börjat avta väsentligt. Folk har väl insett att det är en aning förlegat att hålla på att älta ett beslut från 1958. Och blogginnehavaren anser sig inte var gubbe!? Är inte detta ett tecken på begynnande senilitet?

Önskar er en bra fortsättning på helgen med denna bild från Möcklösund i Blekinge, taget vid en utflykt med Gästen.



Inga kommentarer: