måndag 14 september 2015

Varför är man kvar och får stryk?

Det händer nog oss alla som debatterar att vi råkar illa ut och blir påhoppade. Själv drar jag mig gärna ur sådant, i vart fall efter ett tag.
Men ibland är jag förvånad över hur stryktåliga och envisa vissa debattörer är. Jag har sett några tidigare, sådana som var hackkycklingar på Bloggardag, dra därifrån.
Men varför envisas BOD?
Han kommer ju ändå aldrig att övertyga någon av dem som inte har hans uppfattningar eller hans syn på Svenska kyrkan.

Jag undrar om han gillar att stå i kulregnet.
Sedan är det ju klart att om han försvinner från det kommentarsfältet så blir det någon annan som blir hackkyckling. Den modellen har ju funnits i flera år.

Världen brinner. Barn dör och förlorar föräldrar och anhöriga. Människor går till fots från land till land för att hitta en fristad.

Och där på den bloggen diskuterar man vad ärkebiskopen har yttrat om yttrandefrihet!
Är det inte makalöst? Tala om att vara blind för världen!
Vad ska man kalla fenomenet? Pissborgerlighet?

Inga kommentarer: