onsdag 16 september 2015

Den enkla syndaförlåtelsen och broderier

Jag bestämde mig igår för att inte gå in i någon debatt på Bloggardag. Men nog är det märkligt att en person som D, som alltid pläderar för yttrandefriheten, går i taket när någon skriver eller säger något om honom själv!

Något drev mot mig fick han inte igång. Tvärtom av några kommentatorer. Någon tyckte att jag kunde brodera i stället, och det låter ju lugnt och tjusigt. Det gjorde jag förr. Kanske en idé?

Och så är det detta med nattvarden. Nej, jag tror inte att man får syndernas förlåtelse för att man tar nattvarden! Så enkelt är det nog inte! Det behövs nog mer! Jag tror inte heller att vinet - eller vad det är som de har - förvandlas till blod. Och jag tror absolut inte att man kan framkalla mysterier på befallning. Däremot tror jag på mysterier i andra fall.
Sådana kommer från Gud och inte från prästerna.Dessa kommer nog inte alltid från Gud nämligen!

Någon tyckte i en kommentar att världen brann och jag skrev om att jag målade mitt hus. Jo, det måste jag! Men är detta destruktivt? Det är väl snarare uppbyggligt till skillnad från det eviga harvandet på vissa bloggar!

Idag ska jag fortsätta att måla! 
Slutligen är jag inte 75 år, som någon insinuerade, utan 72, men faktiskt rätt så rynkfri. Det kommer nog efter min far, för det var han också ända till sin död vid 85 års ålder. Det sitter i generna.
Och inte broderar jag alltså. Däremot guidar jag och målar alltså mitt hus och akvarell!
Ha en bra dag!





Inga kommentarer: