söndag 15 december 2013

Var är de nu och vilka var de?

Det är flera år sedan jag började blogga dagligen. Först bloggade jag på Metrobloggen, som det sedan, 2011, sades skulle läggas ner varför jag bytte plats för bloggarna. Nu blev den kvar, men jag är kvar här.

Idag var jag inne och tittade på den gamla bloggen lite grand. Då mindes jag människor som hade kommenterat och vars bloggar jag hade läst, för på den tiden läste jag fler bloggar än jag gör idag.

Vad blev det av dem? Vilka var de? Vad gör de nu? Finns de kvar i bloggvärlden?
Ibland korsar människor vår väg, gör avtryck, och vi går vidare för att aldrig mera mötas på något som helst sätt. Vi vet aldrig vad som kommer att hända framöver när vi får kontakt med en för oss ny människa.

1 kommentar:

kyrksyster sa...

Tänker ibland på det också. Människor man haft nästan daglig kontakt med i något/några år vet man inte alls något om längre.

Vi som bloggade på AB byggde upp en gemenskap som vi envist försökt hålla vid liv, men måste erkänna att att många trillat ut genom den stormaskiga nätet.

Några vet jag är döda...