torsdag 5 december 2013

Att gräva i minnet

Jag fick just en fråga om jag gör smycken. Plötsligt kom jag ihåg att jag faktiskt har ett par halssmycken som jag har gjort. Men var gjorde jag dem? Jag gick nog en kurs av något slag någon gång.

Det är vid sådana här tillfällen som jag känner mig lastgammal. Så mycket är glömt, och så mycket har passerat i livet.
En del saker kan med fördel glömmas, annat kan man gärna minnas.

Så har jag varit på mandatperiodens första kyrkofullmäktigemöte. Jag fick in och tjänstgöra, annars är jag ersättare. Vi är bara två personer i vår nomineringsgrupp. Tufft gjort att bilda en sådan, hörde jag någon säga. Men lite opraktiskt om man inte går i koalition på något sätt med andra, och det har vi inte gjort. Fast, faktiskt, har vi ytterligare en ersättarplats som vi inte har besatt för vi har inga fler på listan.

Annat var det att höra till Socialdemokraterna. Då växte uppdragen som gräs inom Svenska kyrkan! Fast när jag var med förr så var faktiskt inte Svenska kyrkan skild från staten. Det borde den ha varit idag, fast det kan man väl knappast påstå att det är...

Inga kommentarer: