måndag 9 juli 2018

Hade du varit ett aborterat foster?

Få saker gör mig så upprörd som liberala inlägg till försvar för sena aborter. Jag anser inte att aborter ska förbjudas, men jag förstår inte alls varför Sverige ska stå unikt i Europa med de mest liberala lagarna för aborter. Andra länder har vecka 12 eller 10, någon vecka 13. Vår fria abort sträcker sig till vecka 18.

KD ska värna om de allra mest utsatta.
Kan man vara mera utsatt än ett foster är?
Denna fråga verkar vara släppt av KD.
Det hedrar SD att ha en sänkt abortgräns på sitt program.
Detta borde mitt parti ta efter. Jag har debatterat denna fråga i många år , också i Kristdemokraten, när den fanns.

Slutligen vill jag ställa en fråga till er äldre som läser detta.
- Om nuvarande lagar hade funnits när din mor blev gravid med dig. Finns det då en risk för att du hade varit ett aborterat foster?

Aborter är definitivt inte enbart en kvinnofråga. Det handlar om rätten till ett liv!

Inga kommentarer: